Direktesalgsskolen er i gang

mars 17, 2009 9:05 am

Norges første skole for direktesalg og relasjonsmarkedsføring er i gang. Kursene er tilgjengelig gjennom Folkeuniversitetet Fjellregionen. Skolen er det første skreddersydde tilbudet på høgskolenivå til selvstendige distributører innen direktesalgs- og nettverksorganisasjoner.

Samarbeid

Skolen er et samarbeid mellom Folkeuniversitetet Fjellregionen, AG Consult og American College of Norway. De forskjellige kursmodulene tar for seg blant annet ledelse, regnskap, coaching og andre relevante felt innen direktesalg og relasjonsmarkedsføring. Gjennomførte kursmoduler kvalifiserer for sertifikat i direktesalg og relasjonsmarkedsføring.

To nivåer

Det totale studiet er bygget opp med to nivåer. Et grunnivå bestående av tre moduler som kvalifiserer til «Grunleggende sertifikat i direktesalg og relasjonsmarkedsføring». Grunnivået gjennomføres med i alt 102 undervisningstimer.

Det andre nivået består av en serie kursmoduler som kursdeltakerne selv kan velge blant. Ved gjennomføringen av tre slike kurs og de tre modulene på grunnivå, vil kandidaten motta «Fullstendig sertifikat i direktesalg og relasjonsmarkedsføring».

Slik får man mulighet til å sikre seg dokumenterbar kompetanse. Det er ingen formelle krav til forhåndskunnskaper for å delta på disse kursene.

Støtte fra bransjen

Det nystartede studiet tas i mot med åpne armer av Direktesalgsforbundet.

-Vi tente umiddelbart på denne ideen. Dette studiet vil uten tvil gi en kompetanseheving innenfor vår bransjen, og vi håper så mange som mulig melder seg på, sier forbundets leder Jan Fredrik Torgersen.

Han forteller at Direktesalgsforbundet i fremtiden vil samarbeide med Direktesalgsskolen for å sikre at studiet holder så høy standard som mulig.

-Vi vil jobbe tett med Folkeuniversitetet Fjellregionen og AG Consult om dette. Gjennom vår kompetanse og kjennskap til bransjen vil vi bidra til å kvalitetssikre studiet også i fremtiden.

For kursoversikt

• www.direktesalgsforbundet.no