Academic Award 2010

mars 31, 2011 1:01 pm

–Vi samarbeider med Handelshøgskolen BI om stipendet DF Academic award. Målet er å stimulere til bedre kunnskap om — og kjennskap til bransjen vår. Vi ønsker å informere og få et engasjement blant studentene som ender opp i gode bacheloroppgaver. I år var den en oppgave om selgerens motivasjon i direktesalgsbransjen som kvalifiserte til stipend, sier lederen i Direktesalgsforbundet, Jan-Fredrik Torgersen.

–Direktesalg er en naturlig del av pensum på BI, men kunnskapen er for liten. Ofte får ikke bransjen en seriøs nok profil fordi den defineres galt, sier førstelektor ved Institutt for markedsføring ved Handelshøgskolen BI, Gorm Kunøe.

Bacheloroppgaven som fikk årets stipend er skrevet av Jeton Kaloshi, Abdul Wahid Nawabi og Svein Bø Aune. I juryen satt Frank Kristiansen og Eirik Petersen fra BI samt Morten Teigen og Jan-Fredrik Torgersen fra DF. Juryen ble ledet av Gorm Kunøe.

–En sak som tydelig opptar studentene er motivasjonen for en jobb som direkteselger. Det gir en fin frihet å være sin egen herre. Samtidig krever det både selvdisiplin og motivasjon. sier Kunøe.