Ny nettside

april 15, 2011 8:40 am

-Et av våre viktige mål er å komme bedre ut med god og riktig informasjon om direktesalg. Opplysninger som bransjens prinsipper, regler og kvaliteter skal være lett tilgjengelige. Det gjør vi best med et godt nettsted, sier lederen i Direktesalgsforbundet (DF), Jan-Fredrik Torgersen.

Nå er nye nettsider på plass med et innhold som legger til rette for dette.

-Vårt nye nettsted er mer moderne og viser tydelige hva forbundet og medlemmene står for – og driver med. Nå blir det enklere å hente informasjon og lære om bransjen for privatpersoner, myndigheter, politikere og ikke minst journalister, sier Torgersen.

På www.direktesalgsforbundet.no gir forbundet en utførlig beskrivelse av hva direktesalg er og hva som kjennertegner bransjen. Her også etiske regler og en oversikt over hvem som er medlemmer samt bransjen de representerer.

Forbundet har lenge advart mot ulovlig nettverkssalg (pyramidevirksomhet). På sidene er det også en tydelig beskrivelse av hva som skiller lovlig direktesalg fra ulovlig.

-De nye hjemmesidene er mer forbrukervennlige, og gir en enkel og god innføring i etikk og forbrukerrettigheter ved kjøp utenom butikk, sier Torgersen. Interesserte bedrifter kan laste ned søknadsskjema for medlemskap i Direktesalgsforbundet her.