Rekordomsetning i 2010

mai 9, 2011 9:20 am

Medlemmene av Direktesalgsforbundet hadde en samlet omsetningsvekst på over 50 millioner til nesten 1.2 milliarder kroner i 2010. Det er historisk høyt.

-Direktesalgsbransjen fortsetter å vokse. Mens andre opplever stagnasjon eller til og med tilbakegang, vokser vi kraftig. Det er vi selvsagt glade for, sier lederen i Direktesalgsforbundet, Jan-Fredrik Torgersen.

Fra 2009 til 2010 har omsetningen økt med 51 millioner til totalt kr 1,179 milliarder som tilsvarer en vekst på 8%.

-Det er meget sterke tall, særlig når vi ser tilbake på en vekst på over 10% året før. Omsetningsrekorden bekrefter at bransjen er vel akseptert og fremstår som en attraktiv og trygg måte å handle på, sier Torgersen.

De største produktgruppene innen direktesalg er kosmetikk, hud- og kroppspleieprodukter med 45 prosent av omsetningen, helse og kosttilskudd med 30 prosent og vask- og rengjøringsmidler 15 prosent.

-Direktesalg bygger på tillit ut over det som er vanlig i forbrukersalg. Direkteselgerne har spisskompetanse om produktene de selger og gir en helt personlig service. Forbrukerne har også bedre bytte- og returmuligheter enn det som er lovpålagt, forteller Jan-Fredrik Torgersen.

Det siste ble bekreftet av daværende forbrukerombud Bjørn Erik Thon som i 2009 slo fast at de ikke hadde hatt noen saker til behandling knyttet til direktesalg det året.

Bertmark Norge AS er antatt som prøvemedlem

Selskapet som ble grunnlagt i 1972, ledes av adm. dir. Leif-Egil Nilsen med en administrasjon som holder til i Vestby i Akershus. Salgskorpset er organisert regionvis, og dekker det meste av landet.

Bertmark Norge AS utgir årbøker, oppslagsverk og eventyrbøker som er moderne og oppdaterte. Bøkene brukes av privatpersoner, skoler, barnehager og forskjellige institusjoner. Opplysningene i oppslagsverkene er hentet fra en stor, oppdatert kunnskapsbase, og alle tekster og temaartikler er gransket av norske og utenlandske eksperter på aktuelle fagområder.

Årbøkene inneholder små og store hendelser fra Norge og resten av verden. Dyreserien er tilrettelagt for norske forhold av en rekke kjente zoologer tilknyttet Universitetet i Oslo og eventyrbøkene inneholder kjente og kjære eventyr og sanger, og er rikt illustrert av skandinaviske illustratører.

Respons oppslagsverk og Respons Junior oppslagsverk er henholdsvis et moderne oppslagsverk for voksne og et oppslagsverk tilpasset barn og ungdom. Les mer om selskapet på: www.bertmark.no

Direktesalgsforbundet er på Facebook

-Etter at vi har vært et par uker på Facebook kan vi konstatere at det er en suksess. Trafikken og interessen øker dag for dag. Samtidig er vi klar over hvilke forventninger og krav dette setter til oss fordi vi ønsker å gjøre en god jobb med raske, gode og riktig svar sier Torgersen.

Sammen med den nye nettsiden, nyhetsbrev og andre kanaler når Direktesalgsforbundet nå bredere ut med budskapene.

Bli venn av Direktesalgsforbundet her: Gå til Facebook.