Herbalife – årets vekstbedrift i 2010!

juni 1, 2011 7:24 am

På Direktesalgsforbundet medlemsmøte den 30. mai 2011 ble forbundets omsetningstall for 2010 presentert og vi kåret samtidig årets vekstbedrift innen direktesalgsbransjen.

Vi har hermed gleden av å gratulere Herbalifte Norway Products AS som årets vekstbedrift i 2010!

På bildet ser vi Monika Skavås fra Herbalife og DF formann Jan Fredrik Torgersen

Vi presentere her topp fem listen for høyest vekst innen direktesalgsbransjen i 2010

Nr. 1 Herbalife

Nr. 2 Nu Skin

Nr. 3 Zinzino

Nr. 4 PartyLite

Nr. 5 Nikken Norge

På bildet ser vi tre glade vinner fra høyre:  Sophia Johansson fra Zinzino, Monika Skavås fra Herbalife, Aina Rønning fra Nu Skin og DF’s formann Jan Fredrik Torgersen

Hele bransjen øker!

Medlemmene av Direktesalgsforbundet hadde en samlet omsetningsvekst på over 50 millioner i 2010, til nesten 1.2 milliarder kroner. Det er historisk høyt.

Fra 2008 til 2009 hadde bransjen en vekst på  10,6 %

Fra 2009 til 2010 hadde bransjen en vekst på over 8 % , sier lederen i Direktesalgsforbundet, Jan-Fredrik Torgersen.

Torgersen mener tallene bekrefter at bransjen blir mer og mer attraktiv og jobbe i og dette beviser at direktesalg fremstår som en trygg og god måte å handle på. De største produktgruppene er kosmetikk, hud- og kroppspleieprodukter med 45 prosent av omsetningen, helse og kosttilskudd med 30 prosent og vask- og rengjøringsmidler 15 prosent. Vi ser samtidig at helse- og kosttilskuddsprodukter øker mest.