Spennende program på temadagen

oktober 31, 2011 10:22 am

Det blir både viktig informasjon og lærerike foredrag når Direktesalgsforbundet inviterer til ny temadag 24. november.

– Bjørn Erik Thon besøkte oss tidligere som forbrukerombud. Nå er han direktør i Datatilsynet. Thon vil se på utfordringer i vår bransje, og samfunnet generelt. Personvernet er viktig og Datatilsynets hovedoppgave er å se til at personopplysningsloven blir fulgt. Vi er svært glad for at han setter av tid til oss, sier lederen i Direktesalgsforbundet Jan Fredrik Torgersen.

Astrid Naalsund fra Skatt Øst vil bruke temadagen til å gå igjennom regelverket for direktesalgsbransjen med vekt på selvstendig distributører, samt hvor går grensen mellom hobbyvirksomhet og selvstendig næringsvirksomhet. Deltakerne vil få vite hva som er spesielt viktig og hva man må fokuserte på i forhold til skattereglene.

Grønn Hverdag jobber prosessorientert og bygger sin pedagogikk på forskningsbaserte metoder innen atferdsendring. Med utgangspunkt i innsats for miljøet, vet Grønn Hverdag hva som fungerer når virksomheter skal endre seg i en mer bærekraftig retning.

– Jeg mener vi har satt sammen et spennende og svært aktuelt program sier Torgersen. Han skal selv også gå igjennom direktesalgsindustriens utvikling overfor deltakerne.

Temadagen fikk svært gode tilbakemeldinger i fjor. Årets spennende program, vil nok fortsterke det med mange deltakere. Arrangementet skjer på The Mini Bottle Gallery i Oslo og begynner med en enkel lunsj kl. 12.00 den 24. november. Påmeldingsfristen er 7. november.