Viktig samarbeid med Forbrukerombudet

januar 30, 2012 8:58 am

Det gode samarbeidet med Forbrukerombudet fortsetter. Etter at Bjørn Erik Thon sendte stafettpinnen som forbrukerombud videre til Gry Nergård for å bli øverste direktør i Datatilsynet, er det nå fagsjef Tonje Hovde Skjelbostad som viderefører kontakten.

Bjørn Erik Thon har fulgt bransjen fra 1997 og da han holdt foredrag på Direktesalgsforbundets fagdag rett før jul, understreket han at det har vært morsomt å se den positive utviklingen i bransjen.

-Det er viktig for oss å ha et tett og godt samarbeide med Forbrukerombudet og vi konstaterer med glede at det omtrent ikke er negative saker oss i mellom. Tvert imot kan vi glede oss over å bli karakterisert av Forbrukerombudet som en profesjonell og seriøs bransje, sier Jan-Fredrik Torgersen som er leder i Direktesalgsforbundet. Han legger til at det er meget strenge regler for hvem som kan bli medlem i forbundet. Blant annet må selskapene forplikte seg til å følge forbundets etiske regler.

Nå står forbundet foran sitt årlige årsmøte den 2. februar. Foruten godkjennelse av DF’s regnskap for 2011 samt fastsettelse av budsjett og aktivitetsplaner for 2012 vil fagsjef Tonje Hovde Skjelbostad holde foredrag. Hennes ansvarsområder hos Forbrukerombudet er unge forbrukere, fjernsalg (telefonsalg, negativt salg, adressert og uadressert reklame), helse og løpende avtaler som trening, skole, alarm etc.