ARKIV

Omsetningstallene for 2011

mars 30, 2012 8:45 am

De siste dagene i mai er store deler av ledelsen i direktesalgsbransjen i Norge, Sverige og Danmark samlet i Strømstad til de “Nordiske direktesalgsdagene”. Dette er året happening for toppledere i DF’s medlemsbedrifter. Åretes hovedtema er Skandinavisk samarbeid innen bransjen og sosiale medier. Det knytter seg stor spenning til presentasjon av fjordårets samlede omsetningstall for bransjen.

— Bransjen har ikke opplevd noen omsetningssvikt til tross for det utfordrende økonomiske klimaet de siste årene. Tvert i mot har vi sett en jevnt stigende omsetning. Det er nok et bevis på at omsetningsformen, der selger og kjøper møtes utenfor den tradisjonelle butikkomsetningen, er robust og attraktiv. Det er ingen grunn til å tro at veksten stopper opp. Men vi er selvfølgelig veldig spent på tallene som skal legges frem nå i mai, sier lederen av Direktesalgsforbundet i Norge, Jan-Fredrik Torgersen.

Spennende blir det også å sammenligne de norske tallene med tilsvarende i Sverige og Danmark.

— Vi kan lære mye av hverandre.  Derfor skal Adm. direktør Børre Gjersvik fra Herbalife presentere sin bedrifts suksesshistorie, sier Torgersen.

Herbalife ble årets vekstbedrift i Norge i 2010. Hvordan og hvorfor lykkes Herbalife? Under DF dagene skal det også kåres årets vekstbedrift i 2011.

I tillegg er det Benedicte B. Finnema, forretningsutvikler, BioOffice AS, som skal holde foredrag om sosiale medier. Hun er opprinnelig utdannet markedsfører, men skiftet fokus til IT-relatert utdanning med spesialisering innenfor internettmarkedsføring og digital networking. Finnema har gjennom hele sin karriere hatt fokus på nettverking og relasjonsbygging på tvers av bransjer, land og kompetanse.

— Dette blir meget spennende DF dager med faglig påfyll sammen med gode kollegaer innen bransjen, konkluderer Jan-Fredrik Torgersen.