ARKIV
- Seldia styrker både deg – og dine kunder
- Årets DF Awards på ærverdige Hotel Continental
- Ønsker mye strengere håndheving
- Gode råd om nettverksbygging
- DF Award er tilbake 22. oktober
- Pandemien utfordret all handel
- Alt dreier seg om kundeopplevelsene
- Hvordan håndterer du stress
- Sosiale medier er din «hemmelige» hjelper
- Noen ganger lykkes du – andre ganger ikke
Selger mest – og øker mest
Det ble Nu Skin som overtok «vekstpinnen» etter fjorårets vinner Herbalife. Deretter fulgte Zinzino, Lesley Cosmetic Mary Kay, Norwex og PM International som den siste av de fem på topp.
Nu Skin overbeviste med en omsetningsvekst på 26 prosent i 2012. Og de setter seg tøffe mål videre også. For da prisen ble overrakt under DF-dagen var de klare i sin sak – vi skal vinne i 2013 også…
Det er ikke usannsynlig i en bransje som opplever sterk vekst. Fjorårets samlede økning i Norge ble på 13,7%. Vinneren Nu Skin vokste dermed nesten dobbelt så mye som gjennomsnittet i bransjen i 2012 og det er spesielt imponerende fordi det er dette selskapet som har høyest omsetning blant DF medlemmene. Nu Skin var også Årets vekstbedrift i 2009.
Fant suksesskonseptet
Nu Skin ble startet av Blake Roney, Sandie Tillotson og Steve Lund for 25 år siden. De ville bygge et selskap som skulle kombinere innovative produkter til personlig pleie med ingredienser fra «alt det gode – og ingen ting av det dårlige». Det første produktet ble utsolgt på få timer og mange møtte frem med sin egen emballasje for å sikre seg litt. Utviklingen gikk raskt videre da folk flest oppdaget produktkvaliteten i kombinasjon med distribusjonsmåten som hadde stor appell til både kjøpere og selgere.
Nu Skin tilbyr fortsatt et innovativt konsept med produkter av beste kvalitet – og enestående forretningsmuligheter. Selskapets verdi på verdensbasis har passert 1 milliard dollar, og det er fortsatt de samme kjerneverdiene som ligger i grunn. Som et av de fremste anti-aldringsselskapene setter Nu Skin standarden for en hel bransje.
Beregninger viser at helse- og skjønnhetsindustrien omsetter for over 500 milliarder dollar på verdensbasis. En grunn er en befolkning som blir stadig eldre. I Norge snakker vi om en «eldrebølge», men en permanent endring. En konsekvens av dette er at et stigende antall mennesker er på utkikk etter antialdringsprodukter- og er i stand til å betale det de koster.
Vet ikke om dette er en sannhet? Jeg vil nok si at det er pga at man er mere bevisst på helse og skjønnhet i dag, og selv med en økonomisk nedgang er dette noe man fremdeles tar seg råd til.