ARKIV
- Seldia styrker både deg – og dine kunder
- Årets DF Awards på ærverdige Hotel Continental
- Ønsker mye strengere håndheving
- Gode råd om nettverksbygging
- DF Award er tilbake 22. oktober
- Pandemien utfordret all handel
- Alt dreier seg om kundeopplevelsene
- Hvordan håndterer du stress
- Sosiale medier er din «hemmelige» hjelper
- Noen ganger lykkes du – andre ganger ikke
Dag Lien er ekstraordinær
Årets DF awards vinner fra Lux Norge ble Dag Lien. Det var høyst fortjent for mannen med selskapets rekord og et salg med teamet på 375 maskiner på en måned. Men det stoppet ikke der. Bare dager etter, fikk han Norges vels medalje for sin innsats i Lux Norge gjennom 30 år. Vi gratulerer!
Selv mener Dag Lien at han kan takke produktene og kollegene for trivsel og suksess gjennom alle de 30 årene.
– Lux har gjennom alle år hatt et vareutvalg som fortsatt er i tråd med markedet og kundenes
behov og ønsker. Internt i bedriften og med kolleger har det vært et upåklagelig godt miljø i en konkurranseorientert bedrift. Alltid nye mål å strekke seg mot. Dette har gitt inspirasjon og arbeidsglede, sier han.
Dag Lien trekker spesielt frem at Lux i alle år har hatt evnen til å ligge foran konkurrentene med utviklingen av produkter. Og nå våkner selgeren i ham …
– Vi var først på markedet med støvposer i papir, såkalte engangsposer. Når det gjelder hygiene var vi først ute med motorisert teppebehandler, først med teppe-rens og tidlig ute med HEPA-filter for renere luft ut av maskinen. Vi har vært veldig opptatt av innemiljø. Videre har brukervennlighet av produktene hele tiden stått i fokus slik at det for kunden skal være enkelt og lett å bruke samt behagelig med lavt støynivå, ramser han opp.
Sterk tror på bransjen
Dag Lien er kompromissløs når vi ber ham vurdere direktesalgsbransjens plass i markedet fremover.
– Det er en spennende bransje hvor det ikke finnes begrensninger. Alt er opp til den enkelte utøver. Ingen dag er lik.
– Alle kunder er forskjellige og det eneste som må ligge i bunnen for hver enkelt utøver, er at man må trives med andre mennesker og se utfordringene i at kjemien mellom mennesker fungerer så lenge vi oppfører oss bra og gjør de rette tingene. Korrekt fremtreden og god moral og etikk er viktig for bransjen, sier Lien.
Direktesalg er og vil være en omsetningsform som har fremtiden for seg er hans konklusjon.
En salgsmester
Dag Liens beste måned sammen ed sitt team er 375 solgte støvsugere med tilbehør.
– Det var i 1994 og resulterte i ny rekord i selskapet. Denne rekorden står fortsatt. Jeg har regnet ut at i løpet av disse årene at jeg gjennom mine team har solgt godt over 50.000 støvsugere.
Det er en prestasjon som har gitt medaljedryss på slutten av året – både DF award og Norges vels medalje for lang og tro tjeneste. To utmerkelser som henger svært høyt!