Direktesalgsforbundet tar nytt initiativ

april 25, 2017 7:19 pm

75 prosent av direkteselgerne er kvinner. Derfor har Direktesalgsforbundet funnet det riktig å introdusere en ny pris. Nominasjoner av kandidater gjelder uansett bransje. Prisen på 25.000 kroner skal deles ut under DF awards festaftenen 18. november.

– Bedrifter som er etablert av kvinner får fullt fokus når vi skal kåre Årets kvinnelige entreprenør, sier lederen av Direktesalgsforbundet, Jan-Fredrik Torgersen. Sverige har allerede en tilsvarende pris og nå ber han om nominasjoner for et bredt spekter av personer fra ulike bransjer.

– Å vise til gode eksempler og løfte frem kvinnelige entreprenører som også har inspirert andre kvinner ser vi på som en naturlig del av vår virksomhet. Uten deres dyktige engasjement hadde for eksempel direktesalg vært en mye mindre bransje. Nesten 80 prosent av de som jobber i bransjen er nemlig kvinner og svært mange gjør det veldig godt. De driver oss fremover med innsats og innovasjon, øker omsetningen og skaper gode økonomiske resultater både for seg selv og andre, sier Torgersen.

Styret har bestemt av det er disse kriteriene som skal legges til grunn når vinneren, som får 25.000 kroner, utropes:

1. Har drevet som selvstendig entreprenør i minst to år
  2. Kan dokumentere vekst og positive økonomiske resultater
  3. Fremstår som en inspirasjon for andre entreprenører.

Det er ingen begrensning på hvem som kan nomineres og det er utarbeidet et eget skjema der du kan fremme ditt forslag.

Prisen på kr 25 000  deles ut på Direktesalgsforbundets DF Galla den 18. november 2017 på Grand Hotel i Oslo.

Nominasjoner, og andre henvendelser rettes til Direktesalgsforbundets leder, Jan-Fredrik Torgersen: [email protected] Frist er satt til 31. august 2017.

Mer informasjon og nomineringsskjema finner du her: