Mange spennende kandidater

september 19, 2017 11:44 am

Det har gått et par uker siden fristen for å melde inn kandidater til årets nye næringslivspris, ”Kvinnelig entreprenør 2017”, gikk ut. Nå er det styret i Direktesalgsforbundets oppgave å avgjøre hvem som vinner heder, ære og 25.000 kroner. Prisen deles ut under DF Award seremoniene 18. november i år.

– Det var selvfølgelig stor spenning knyttet til mottakelsen når vi valgte å introdusere en ny pris som ingen tidligere har hørt om – eller har et forhold til.

– Vi var spent på responsen, men ble beroliget etterhvert som kandidatene kom inn. Nå har styret et knippe svært aktuelle kandidater å velge mellom, sier lederen av direktesalgsforbundet Jan-Fredrik Torgersen, som understreker dette ikke skal være en ”kjendis”-pris, men sette fokus på kvinnelige entreprenører som lykkes og har suksess.

75 prosent av direkteselgere er kvinner.

Det var bakgrunnen for at Direktesalgsforbundet fant det riktig å introdusere en ny pris som er ment å sette fokus på kvinnelige entreprenører med suksess – og ikke nødvendigvis med en tilknytning til direktesalgsbransjen. Sverige har allerede en tilsvarende pris.

Styret har bestemt av det er disse kriteriene som skal legges til grunn når vinneren, som får 25.000 kroner, utropes:

1. 1. Har drevet som selvstendig entreprenør i minst to år
  2. 2. Kan dokumentere vekst og positive økonomiske resultater
  3. 3. Fremstår som en inspirasjon for andre entreprenører.

Det har ikke vært noen begrensning på hvem som kunne nomineres.

Prisen på kr 25 000  deles ut på Direktesalgsforbundets DF Galla den 18. november 2017 på Grand Hotel i Oslo.