ARKIV

Nå frem med salgsbrevene dine

september 19, 2017 11:48 am

Mange brukes sosiale medier i sin markedsføring. Du investerer tid og krefter i et godt salgsbrev, men blir skuffet når du finner ut at kunden din aldri åpner det. Her ser vi på hvordan du får folk til å åpne e-poster fra deg.

Med dagens teknologi er det enkelt å måle effekten av slike utsendelser. Du kan både se om – og når mailene fra deg ble åpnet.

I Dagens Perspektiv, fant vi en spennende omtale av HubSpot, der millioner av e-poster viser gjennomsnittet av antall åpnede e-poster, sortert etter bransje. Flere oppnår ikke en større åpningsprosent enn 25. Ingen av gruppene kan glede seg over at over halvparten av mottakerne åpnet e-postene deres.

Vi har gått igjennom resultatene for deg og trukket ut noen gode råd du kan nyttiggjøre deg:

Tenk som kunden:

For å nå frem må du sette deg inn i kundens måte å tenke på

Hvordan bestemmer kunden hvilke e-poster denne ønsker å lese eller slette?

De første ordene teller mest:

Vær hensiktsmessig, strategisk og kreativ når du velger emnelinje og din første setning

Gjør det personlig:

Hvis kunden tror at e-posten er reklame eller en kampanje man ikke liker, vil den lett bli slettet, uten å tenke seg om.

Lag derfor e-poster som handler om kundens behov slik du kjenner dem.

Se etter måter å personalisere brevet på, og ikke vær redd for å være leken eller provoserende.

Bruk verktøy for å måle åpningshyppighet:

Den beste måten å sjekke om strategien din fungerer, er å bruke måleverktøy der kan du både se hvem av mottakerne som åpnet mailen fra deg, og når de gjorde det.

Det finnes en rekke verktøy som gir deg slik informasjon. Bruk dem jevnlig for å finne ut hvilken fremgangsmåte som gir best effekt. Dette nyhetsbrevet fra Direktesalgsforbundet er distribuert med MailChimp, et mye brukt distribusjonsprogram som sikrer god stabilitet og gir oss nok informasjon.

Kilder: Dagens Perspektiv og Entrepreneur / Marc Wayshak