Hva er DF Awards

september 19, 2017 11:54 am

Det er de beste fra grasrota i bransjen som hedres med Direktesalgsforbundets Award pris. Hver medlemsbedrift kan nominere sine kandidater som sitter spente og venter når vinneren utropes.

Første gang DF Award ble utdelt var i 2010. Nå har utdelingene etablert seg som svært attraktive festkvelder med en høy profil. Årets utdelinger skjer 18. november i Grand Hotels festsal av leder Jan-Fredrik Torgersen og nestleder Aina Rønning.

Et annet høydepunkt denne kvelden er når de to kaller frem lederen av Årets vekstbedrift og utdeler den prisen. Ved noen anledninger er det også delt ut andre hederspriser. En som har mottatt to slike er Finn Haug fra Lux Norge som både fikk DF´s ærespris i 2010 og medalje for lang og tro tjeneste i Lux i 2013.

– Vi gleder oss over hvordan denne festaftenen har etablert seg som bransjens felles høydepunkt. Festen og prisene er selvfølgelig viktige, men også alle de vennskap og erfaringsutvekslinger som skjer på tvers av bedriftene gleder oss. Det gir en stadig sterkere bransje, sier lederen Jan-Fredrik Torgersen.

Slik er historien

Vinneren fra Amway i fjor ble Lene Hartvigsen som alltid skaper en fantastisk stemning rund seg med en god balanse mellom seriøs jobbing og masse latter. Hun hadde vist en strålende innsats gjennom hele året, og ikke minst satt Nord Norge på kartet i Amways verden.

2015 vinneren fra Forever Living ble Charles Wadsworth. Han ble hedret som en omtenksom leder som ser hvert menneske for hvem de er og samtidig er en god lytter. Med sitt engasjement inspirerer han mange og er et stort forbilde og rollemodell.

Vinnerparet fra Zinzino, Christina og Christoffer Wulff Pedersen hadde lagt bak seg en stor personlig utvikling og jobbet meget seriøst med å bygge en stor organisasjon på flere tusen kunder. Mange andre ledere har kopiert deres lederskap.

Ingen i bransjen kan matche Kine Tøndel Iversen fra Mary Kay (bildet). Hun fremstår som profesjonell, har enorm entusiasme, energi og et hjerte av gull. Hun mottok også prisen i 2011, 2012, 2013 og 2014. Nå venter alle spent på om noen kan utfordre henne i 2016.

Judith Kristiansen vant for hvordan hun drar sine kolleger med og fordi hun har fått Nord-Norge opp å gå når det gjelder Norwex. Hun deler gjerne av sin erfaring, er naturlig og folkelig i den direkte kontakten med kundene. Hun er en stor motivator for andre i teamet.

Oriflames Gerd Damm Knutsen fikk sin DF Award i 2015 som en leder som alltid er positiv, har en smittende latter og fordi hun jobber fantastisk godt med sine ledere. Hun har ledermøter, nyhetstreff og arrangerer Oriflame-samlinger i hele sin region.

Berit Sæten fra PM International overrasket alle da hun etter mindre enn ett år i selskapet hadde utmerket seg med en bemerkelsesverdig vekst. Hun hadde og så vist seg som en målrettet person som trigges av konkurranse og er en person som forstår å lede teamet sitt til nye høyder.

Vinnere 2014:

A´vera: Aud Elin Grønning

Vinnere 2011:

Norwex: Anne-Lise Helgestad

Nu Skin: Kristine Hauge Førland og Kent Rønning.

PartyLite: Tone Sandnes

Oriflame: Main H.B. Thomassen

PM International: Elin Suzanne Havn

Tahitian Noni: Magnus Edvartsen

Zinzino: Finn Olav Nenseth

Herbalife: Kerstin og Per Morten Nilsson

Eqology: Rannveig Wahll

Amway: Inger Johanna Davik og Marit Nyrud

Vinnere 2010:

Enjo Norge: Brit Dorris Tveranger

Herbalife: Ranveig og Frank Jon

Mary Kay: Mariann Daland

Norwex: Helen Aspøy Gjesteland

Tahitian Noni: Asbjørn Ølnes

Zinzino: Hilde Rismyhr Sæle

Nu Skin: Mona og Odd Erik Kristiansen

Party Lite: Siri Kvande Farstad

PM International: Dag Roar Omsland

Shine: Tony Nilsen

Amway: Sylvi Sulutvedt og Tom Møll

Bildetekst: Kine Tøndel Iversen har vunnet DF Award en rekke ganger. Her fra utdelingen i 2015 sammen med Direktesalgsforbundets leder Jan-Fredrik Torgersen.