Styret viderefører suksessen

mars 7, 2018 8:13 am

En viktig nykommer blant prisene under 2017 utgaven av DF awards var «Årets Kvinnelige Entreprenør der vinneren ble Anita Tonne med sitt produkt TheCoreBar. Etter en grundig valuering, har styret i Direktesalgsforbundet nå bestemt at denne prisutdelingen var så vellykket at den skal fortsette.

– Bedrifter som er etablert av kvinner får fullt fokus når vi kårer «Årets Kvinnelige Entreprenør», sier lederen av Direktesalgsforbundet, Jan-Fredrik Torgersen. Nå ber han om nominasjoner for et bredt spekter av personer fra ulike bransjer.

– Å vise til gode eksempler og løfte frem kvinnelige entreprenører som også har inspirert andre kvinner ser vi på som en naturlig del av vår virksomhet. Uten deres dyktige engasjement hadde for eksempel direktesalg vært en mye mindre bransje. Nesten 80 prosent av de som jobber i bransjen er nemlig kvinner og svært mange gjør det veldig godt. De driver oss fremover med innsats og innovasjon, øker omsetningen og skaper gode økonomiske resultater både for seg selv og andre, sier Torgersen.

Vinneren mottar 25.000 kroner som en del av premien!

Har ambisiøse mål

Det var på et treningssenter i USA Anita Tonne først fikk ideen. Hun hadde alltid vært en idrettsutøver selv – men også trent andre som PT (personlig trener). Gruppetreninger var blant hennes favoritter og med inspirasjonen hun hadde med seg fra USA, utviklet hun sitt eget treningsprodukt TheCoreBar. Dette har slått så godt an at 70 prosent av treningssentrene i Norge nå har treningsformen som en delt av sine tilbud.

I 2006 bestemte hun for å si opp en god stilling i Telenor for å jobbe heltid med konseptet som selges i stadig flere land. Etterhvert som salg og overskudd økte, fikk hun Dagens Næringslivs Gazelle-diplom både tredje og fjerde driftsår. Fra Norges Idrettshøgskole ble TheCoreBar også kåret til «Årets Treningskonsept».

– Jeg har bestemte meg for at hver gang jeg når et mål skal jeg sette meg et nytt mål. Ofte er det så høyt at det er nifst å tenke på det, sier hun.

Jan-Fredrik Torgersen liker det han hører og kan slå fast at Direktesalgsforbundet både fant en verdig og ambisiøs vinner i fjor.

Dette er kriteriene som legges til grunn for prisen:

1. Har drevet som selvstendig entreprenør i minst to år
  2. Kan dokumentere vekst og positive økonomiske resultater
  3. Fremstår som en inspirasjon for andre entreprenører.

Det er ingen begrensning på hvem som kan nomineres og det er utarbeidet et eget skjema der du kan fremme ditt forslag.

Nominasjoner, og andre henvendelser rettes til Direktesalgsforbundets leder, Jan-Fredrik Torgersen: [email protected] Frist er satt til 31. august 2018.

Ditt navn og kontaktinformasjon som forslagsstiller

Personen du vil nominere samt direktesalgsselskap og vedkommendes kontaktinformasjon

Begrunnelse for ditt forslag i henhold til de tre kriteriene over. Beskriv hvert enkelt punkt og legg gjerne mest vekt på punkt 3.

Bildet:
På bildet fra venstre: Lederen i direktesalgsforbundet, Jan-Fredrik Torgersen, prisvinneren Anita Tonne, Dan Sharoni styremedlem fra Lux Norge AS, Inger Sverresson styremedlem fra PM International AS, Carl Henrick Wallblom styremedlem fra Mary Kay, Lesley Cosmetics og Mia Bergmann styremedlem fra Herbalife Norway AS.