Nytt varamedlem med kompetanse og meninger

mars 26, 2018 6:58 am

Det ble få endringer i det nyvalgte styret for Direktesalgsforbundets Servicekontor. Men en spennende endring ble valget av Jostein Woxen Bødal som nytt varamedlem sammen med Monika Skavås fra Herbalife. Han er salgssjef for Norge i Nu Skin Scandinavia og bringer med seg en solid bransjeerfaring som vil være til god nytte i styrearbeidet.

Vi har tatt en prat med Jostein slik at leserne skal bli bedre kjent med ham.

– Jeg valgte å si ja til vervet fordi jeg ser hvor nyttig samarbeid og tette bånd med Direktesalgsforbundet vil være for medlemsbedriftene fremover. Nå kan jeg være med på å påvirke beslutninger og strategier som vil gavne direktesalg i hele Norge fremover, forklarer han på vårt korte spørsmål om; Hvorfor?

Jostein Woxen Bødal legger til at han nå både vil få muligheten formidle relevant informasjon ut til hans salgsledere raskt og effektivt – og å kunne presenterer nyttig informasjon den andre veien, til Direktesalgsforbundet når det er behov for det.

– Hvilke er de viktigste muligheter og utfordringer du mener bransjen står overfor?

Jostein trekker frem at vi er inne i et skifte i forbrukermentalitet og kjøpemønster som allerede er mye endret sammenlignet med bare noen få år tilbake.

– Flere og flere benytter nettet til både å handle og innhente informasjon. Vi forbrukere stoler mer og mer på personlige anbefalinger. Og fordi TV on-demand, slik som Netflix og HBO Nordic fortsetter å øke i popularitet, blir man langt mindre eksponert for reklame fordi man nå mer kan velge reklamen bort. Direktesalgsbransjen er ypperlig posisjonert med tanke på disse trendene, svarer han.

Men samtidig vil han trekke frem at, som bransje er det utfordringer, da flere og flere benytter sosiale medier til å promotere både forretningsmuligheter og produkter.

– Vi ser at det kan komme påstander som ikke kan supporteres. Det kan da igjen sette bransjen i sin helhet i et uheldig lys. Derfor er vi avhengige av at alle Direktesalgsforbundets medlemsbedrifter agerer og opprettholder en god forretningsetikk ved å overholde alle gjeldende lover og regler.

Jostein Woxen Bødal har jobbet for Nu Skin i 11 år, og har hele tiden vært i tett kontakt med selskapets salgsledere.

– Min erfaring og innblikk i distributørenes tilnærming til forretningen sin gir meg tyngde nok til å kjenne og kunne tale disses sak. Jeg håper og tror at jeg skal bli et sterkt tilskudd til et allerede kompetent styre – og vil gjøre mitt ytterste for å løfte vår bransje opp og frem, avslutter Jostein Woxen Bødal.

Av: Torger Bjørnstad.