Nok av gode kandidater

september 24, 2018 7:48 pm

3. november skal Direktesalgsforbundet dele ut prisen til «Årets Kvinnelige Entreprenør» for andre gang. Det er mange gode kandidater og nå skal styret ta stilling til kandidaturene og avgjøre hvem som blir vinneren 2018.

Av: Torger Bjørnstad

Det er ingen tvil om at prisen fikk en flying start med det spennende valget som styret gjorde i fjor. Anita Tonne, grunnlegger av The Corebar vant – og helt åpent har hun, gjennom en artikkelserie, fortalt våre lesere om sin suksess, sine svært tøffe utfordringer – og reisen til USA som ikke ble helt slik hun trodde den skulle bli …

artikkel 1

artikkel 2

artikkel 3

– Ja, Anita har vist seg som en spennende vinner og vi har lært mye av henne. Særlig det at suksess krever hardt arbeid og ikke kommer av seg selv. Hun er en tålmodig stayer og har fått resultater deretter, sier lederen i Direktesalgsforbundet, Jan-Fredrik Torgersen.

– Vi er en bransje der minst 75 prosent er kvinner. Derfor mener vi det er riktig at dette en pris der kvinner får fullt fokus, legger han til.

Stort beløp – enkle kriterier

Styret har bestemt av det er disse kriteriene som skal legges til grunn når vinneren, som får 25.000 kroner, utropes:

1. Har drevet som selvstendig entreprenør i minst to år
  2. Kan dokumentere vekst og positive økonomiske resultater
  3. Fremstår som en inspirasjon for andre entreprenører.

Anita Tonne kunne fortelle mer om bakgrunnen til The Corebar da hun mottok prisen i fjor.

Det var på et treningssenter i USA hun først fikk ideen. Tonne hadde alltid vært en idrettsutøver selv – og også trent andre som PT (personlig trener). Basert på dette, utviklet hun sitt eget treningsprodukt som har slått så godt an at 70 prosent av treningssentrene i Norge nå har treningsformen som en delt av sine tilbud.

Det tok helt av

I 2006 bestemte hun for å si opp en god stilling i Telenor for å jobbe heltid med konseptet som selges i stadig flere land.

– For meg handlet det om noe så enkelt som at jeg elsker å få andre i bedre form fortalte hun fra scenen.

Anita Tonne har tidligere fått Dagens Næringslivs Gazelle-diplom for tredje og fjerde driftsår. Fra Norges Idrettshøgskole ble hun også blitt kåret til «Årets Treningskonsept».

– Jeg har bestemte meg for at hver gang jeg når et mål skal jeg sette meg et nytt mål. Ofte er det så høyt at det er nifst å tenke på det, sa hun om sin drivkraft da hun fikk prisen.