Bransjefesten markerte DFs 45-års jubileum

november 12, 2018 10:32 am

Direkteselgernesbransjefest har gått over i historien. Tilbake står sterke og gode minner som vil leve lenge. For dette var en meget vellykket aften i en ramme som bare Grand Hotels ærverdige Speilsal kan gi. For de 140som fikk være tilstede var prisutdelingen, DF Award selvfølgelig blant høydepunktene.

Her finner du vinnerne, gjestene, bildene og stemningen.

BRANSJEFEST 2018

Tekst: Torger Bjørnstad  Foto: Knut Toft Ødegård

Det var formannen Jan-Fredrik Torgersen, dyktig ledsaget av styrets nestleder, Aina Rønning som sto for prisutdelingene. Det var en ekstra spesiell feiring i år fordi det har gått 45 år siden forbundet ble stiftet.

Og mens gjestene nøt matens gleder rundt bordene ble disse klappet frem en etter en. Kveldens musikalske underholdning var av orkesteret Polyester.

På drikkevarelisten sto både en sprudlende Sergura Viudas Reserva, Chenin Blanc 2017 hvitvin og den røde og velsmakende Silver Barbera d`Alba fra 2015 til hovedretten.

Menyen besto av røkelaks med syrnet sellerirot, østerskrem og dillolje til forrett. Helstekt reinsdyrbiff med kastanjer, kål, ville bær, potetpai og kremet steinsoppsaus som hovedrett. Til dessert bød hovmesteren på sjokoladeterte med bringebær og bringebærsorbet.

Kveldens bransjefest med DF Awards markerte de 45 årene som har gått siden stiftelsen, og det var derfor spesielt hyggelig at forbundets æresmedlem Finn Haug med kone, Krister Fraser som er formann i DF Sverige og Tove Rugsveen som er leder av DF Danmark var tilstede.

I løpet av kvelden ble den tidligere formannen Nils Jakob Moen utnevnt som nytt æresmedlem i DF Norge. Hans kone var blant de som hedret han med en rungende applaus fra salen.

Årets vekstbedrift ble PM International og den norske lederen Inger Sverresson tok både stolt og glad imot prisen. Hun var nøye med å takke hele sin organisasjon for alt arbeide de legger ned.

Det var knyttet stor spenning til hvem som ville bli Årets Kvinnelige Entreprenør. Alle tilstedeværende skjønte straks navnet Trine Sandberg, som driver Trines matblogg og skriver kokebøker, ble lest opp at det var en verdig vinner og at nivået blant alle de nominerte må ha ligget veldig høyt.

Disse ble tildelt DF Award:

NU Skin

Berit Viken Engan

Det siste året har hun bygget opp en stor organisasjon på en måte vi ikke har sett før.

Dette har ikke bare har gitt henne muligheten til å leve det livet hun har drømt om, men har samtidig gjort en enorm forskjell for veldig mange andre.

Berit Viken Engan brennende ønske om å hjelpe andre til suksess er tydelig i alt hun gjør.
Hun går foran som et forbilde, mentor og inspirator, og hennes down lines har ikke nok lovord når de beskriver henne som leder og venn.

Forever Living

Ragnhild Dahle

Hun kan beskrives som et medmenneske som engasjerer, inkluderer og inspirerer andre. Ragnhild Dahle har jobbet med Forever Living siden 2006. På scenen er hun som et fyrverkeri, alltid klar til å dele kunnskapen sin.

Ragnhild Dahle er en trygg leder som med fantastisk humor og glimt i øyet bidrar til å bygge opp varemerket på en god måte. Når hun ikke er sammen med datteren sin, bruker hun tid på å trene. Helse, kosthold og trening er hennes store interesser.

NORWEX

Gerd Tomter Løvaas

Hun har et brennende engasjement for et miljø fritt for skadelige kjemikalier og bruker hele seg for å nå sitt mål. Alle skal kjenne til Norwex, slik at de selv kan bestemme hva som er best for dem og miljøet.

Gerd Tomter Løvaas stiller opp enten det er på messer, møter eller oppstarter. Uansett hvor mange ganger hun «slutter», så utretter hun bragd etter bragd med sin stahet og myndighet, sine pedagogiske evner, kunnskap og overbevisning, sin utrettelige stå-på-vilje og sin entusiasme. En fantastisk dame med et ungdommelig sinn og som er konsulent 24/7. Hun er gjennomsyret med «Spirit of Generosity», og en som virkelig fortjener DF Award.

Herbalife

Unni Carlsen Trøen

Hun kan beskrives som en person med et stort fokus på å få fram det aller beste i alle mennesker. Hun er svært raus, leder fra hjertet og tar godt vare på de rundt seg. Hun er forretningsorientert og samtidig en omsorgsfull person med stort pågangsmot.

Unni Carlsen Trøen står fjellstøtt, oser av trygghet og er en sterk ledestjerne som ønsker og unner alle suksess. Selv har hun stor fart i forretningen sin, har utviklet flest nye ledere de siste årene og er en av Herbalife´s ledere med størst vekst i Norden. Herbalife Nutrition Norge er stolte over å ha slike ledere som Unni Carlsen Trøen.

Mary Kay

Kine Tøndel Iversen

Hun er profesjonell, har enorm entusiasme, energi og et hjerte av gull. Med urokkelig tro på andre kvinners potensiale, bidrar Kine Tøndel Iversen til andres suksess.

Hun leder i henhold til den «gyldne regelen» å behandle andre slik hun selv vil bli behandlet. Kine Tøndel Iversen deler karrieremuligheten i ekte Go Give Spirit, som foretaket er bygd på.

Mary Kay er utrolig imponerte over prisvinneren og det fantastiske arbeidet hun gjør for å berike andre kvinners liv i Norge.

ZINZINO

Hugo Olsen

Han er særdeles kunnskapsrik og deler av sin kunnskap til både sitt team, uplines og crosslines.

Hugo Olsen står på tidlig og seint, og gjør det svært bra både i sitt eget land, men også utover sine landegrenser. Han har et svært godt humør som smitter og er en person du alltid kan regne med. Hugo Olsen har klatret til nye høyder det siste året, og vi vet at han har mye mer på gang.

Oriflame

Torill Erland

Hun er en profesjonell leder som alltid ser mulighetene i alt og oppnår sine mål med utrolig gode resultater.

Torill Erland herlige energi og høye tempo har resultert i at hun, flere år på rad, har vært nr. 1 i rekruttering og salg innenfor Oriflames viktigste fokusområder. En fantastisk person, som dessuten alltid møter mennesker med et smil og en smittende latter.

PM International

Anita Agnemyr

Hun har sammen med et fremadstormende team bygget opp en stor organisasjon i PM. Hun deler generøst av sin kunnskap og har alltid fellesskapet i fokus. Hennes motto er «Leadership by Heart», noe som gjenspeiler seg i alt hun gjør; fra å legge ut en status på Facebook til å lære opp sine nye ledere.

Raskere enn noen distributør før henne klarte Anita Agnemyr i august 2017 å oppnå det høyeste nivået i PMs markedsføringsplan og bekreftet kvalifikasjonen i måneden etter!