Årets kvinnelige entreprenør 2018, Trine Sandberg sammen med lederen i Direktesalgsforbundet Jan-Fredrik Torgersen.

Hun lar seg ikke rokke

april 2, 2019 11:27 am

Trine er både prinsippfast og tro mot sitt konsept. Hun sier nei til muligheter andre ville jublet for å få  – og kanskje er det grunnen til at hun står fjellstøtt på matblogger-toppen.

Av: Torger Bjørnstad

Det har gått 12 år siden «Årets kvinnelige entreprenør 2018», Trine Sandberg begynte å dele sine matoppskrifter med familie og nære venner.

Nå har hun i gjennomsnitt ca. 40.000 unike besøkende hver eneste dag. Disse gjør 100.000 sidesøk. Samtidig er det 165.000 som følger Trine på Instagram og 103.300 på Facebook.

Hun er kåret til en av de 25 mest innflytelsesrike på internett i Norge av Nettavisen – og den med den høyeste tilliten. Hun har skrevet, fotografert og hatt ansvaret for de mest solgte kokebøkene i Norge de siste 10 årene – til sammen er det solgt 380.000 bøker.

Hvordan har hun fått det til? Spørsmålet går selvfølgelig til Trine Sandberg selv!

Matglede er det viktigste

– Jeg ser det ikke som min oppgave å gi slankeråd eller ernæringstips med hevet pekefinger – jeg vil spre matglede ved å inspirere alle til å lage mat av vanlige råvarer som alle finner i kolonialen på hjørnet. Det er selve grunnplattformen til Trines matblogg, sier hun.

Trine Sandberg forteller at for henne er det viktig å ha det gøy. Det er selve drivkraften.

– Bloggen ser jeg på som mitt kreative verksted og hobbyprosjekt. Jeg tester ut og skal ha en god magefølelser før jeg publiserer noe, sier hun.

Trine Sandberg har blitt en «matkjendis» og derfor får hun mange tilbud om å være med i alt fra realityserier til reklamekampanjer  – men hun har nå sakt nei til alt, fordi hun vil forbli Trine og er trofast mot matbloggen sin.

– Jeg mener det er en viktig del av suksessen, sier hun.

Trines tips til deg

De 12 årene som har gått fra hun la ut sine første oppskrifter i den første bloggversjonen har gitt henne mange erfaringer, og summen av disse deler hun gjerne med Direktesalgsforbundets nyhetsbrevs lesere:

• Ha klare målsettinger for det du ønsker å gjøre
  • Tilpass aktiviteten til målgruppen du vil nå
  • Fokuser på kvalitet fremfor kvantitet
  • Kommunikasjon med kundene/brukerne er viktig
  • Prinsippfasthet over tid, gir bloggen din styrke

– Det er veldig mange som konkurrerer om oppmerksomhet i sosiale medier nå – så du må virkelig bruke sjansen om du får den.

– Husk at du får ikke så mange sjanser avslutter Trine Sandberg, kåret til «Årets kvinnelige entreprenør» av Direktesalgsforbundet i 2018.