Hvorfor er DF Awards så viktig?

september 12, 2019 6:11 am

Vi er over 80.000 som jobber i denne bransjen – bare i Norge! Med en omsetning som snart passerer to milliarder kroner, bidrar vi til en enorm verdistigning som både gir gode inntekter for den enkelte, men også betydelige skatteinntekter som samfunnets drift trenger.

Av: Torger Bjørnstad

Et særlig kjennetegn og utfordring for Direktesalgsbransjen er at de aller fleste jobber alene eller i en svært liten bedrift. Slik er denne bransjen, du møter ingen å prate med i korridorene eller i kantinen. Suksessen avhenger av deg selv, den salgsinnsatsen du gjør og det teamet du klarer å bygge opp.

Det kan høres dramatisk ut, men få bransjer har så klare forutsetninger for alle og derfor trives de fleste i bransjen. Produktenes egenskaper og gledene i møte med kundene er selvfølgelige høydepunkter.

– Forutsetningene er klare og det var hovedgrunnen til at de første DF-awards ble delt ut i 2010. Siden er prisene delt ut hvert år, samtidig som vi ser at både oppslutningen og prestisjen ved å få prisen har økt, sier formannen alle disse årene, Jan-Fredrik Torgersen. Dette er en festaften på høyt nivå der vi møtes, blir kjent og hyller vinnerne.

– Denne kvelden offentliggjør vi også «Årets vektbedrift» i bransjen og har tidligere delt ut spesielle utmerkelser, forteller han.

Men det er også andre effekter å glede seg over.

– Ja, når vi møtes merker jeg samtidig et sterkt fokus på bransjens seriøsitet. Et homogent ønske om at Direktesalgsforbundet skal være en god og respektert samarbeidspartner med myndighetenes organer som Forbrukerombudet, Lotteritilsynet, Datatilsynet og andre. Dessuten er alle tydelige på at de som driver «pyramider» ikke er velkomne hos oss. Engasjementet er både gledelig og tydelig sier Torgersen.

– Hvem kan være med på DF Bransjefesten?

– Vi ser ikke bort fra at vi når 150 deltakere i år. Det er medlemsbedriftene i Direktesalgsforbundet som melder på deltakerne. Selvfølgelig ser vi de nominerte på gjestelisten, men også deres venner og andre som medlemsbedriftene ønsker å trekke frem. Det betyr altså at de som gjerne vil delta, må henvende seg til sin medlemsbedrift, understreker Torgersen.

Mens man tidligere har valgt Oslos beste og mest tradisjonsrike hoteller som Continental og Grand, falt valget i år på en nykommer, The Hub.

Dette er et nytt hotell i Clarion-kjeden og allerede en favoritt blant Petter Stordalen-hotellene. Fra tidligere er hotellet kjent som Viking og ble opprinnelig bygget til OL i Oslo i 1952. Nå er det totalrenovert, utvidet og fremstår i all sin glans.

– Velkommen og jeg gleder med stort, avslutter Jan-Fredrik Torgersen.