Inspirere, styrke og oppmuntre kvinnelige gründere

oktober 11, 2019 6:39 am

Med en nyutviklet digital plattform vil Mary Kay sammen med FN arbeide for å fremme kvinnelige grundere. Grunnleggeren av selskapet, Mary Kay Ash drømte selv om en verden der alle kvinner kan nå sitt fulle potensial.

Av: Torger Bjørnstad

Hennes mål var at kvinner skulle bruke sine egenskaper og kunnskaper som gründere for å frigjøre seg fra den manglende likestillingen mellom kvinner og menn. Det er også formålet med «The Womens Entrepreneurship Accelerator», et samarbeide mellom Mary Kay og FN, fremkommer det i en pressemelding fra selskapet.

Utgangspunktet for «The Womens Entrepreneurship Accelerator» er en digital plattform som nå er tilgjengelig på seks språk. Flere språk vil bli tilgjengelig etterhvert som programmet introduseres i flere land, til sammen 192 land!

Vil fjerne hindre

Innholdet på den digitale plattformen vil bli komplettert med opplæring på lokalt nivå for å hjelpe med å fjerne eventuelle hindre for kvinnelige gründere. Det kan gjelde alt fra manglende IT-kunnskaper til juridiske reformer.

På den måten vil programmet sikre at hver og en av kvinnene som blir med i programmet virkelig blir en del av den økonomiske utviklingen og velstanden i sitt land.

Det banebrytende programmet er utviklet i samarbeide med flere FN-organer: UN Women, FNs kontor for prosjekttjenester (UNOPS), Den Internasjonale arbeidsorganisasjonen (ILO), Det Internasjonale handelssenteret (ITC), FNs Global Compact (UNGC) og FNs utviklingsprogram (UNPD).

Du kan lese mer og holde deg orientert om «The Womens Entrepreneurship Accelerator» på www.we-accelerate.com