ARKIV

Folk er folk, og Facebook er Facebook

mars 3, 2020 6:58 am

Facebook er folkets plattform. Selv om du har dress eller smart kjole på jobb, betyr ikke det at ikke du er innom Facebook i løpet av 24 timer. 68 prosent av Norges befolkning er innom Facebook hver dag. Facebook-ekspert Thomas Moen tar et oppgjør med de som tror plattformen er uegnet for markedsføring.


Av: Torger Bjørnstad

Facebook lever i beste velgående og kan bli et svært viktig verktøy for deg som driver med Direktesalg, særlige for å finne nye samarbeidspartnere som vil introdusere deg og dine varer i en salgspresentasjon.

Men bare det å være på Facebook er ikke nok. Tvert imot beskriver spesialisten det som ganske verdiløst. Tiden er forbi da du på noen måte skilte deg ut fra mengden ved å ha en Facebook-profil for deg og bedriften din.

I en artikkel fra Inbound Group, gir spesialisten Thomas Moens svært gode tips som passer som «hånd i hanske» for mange i vår bransje.

Hent inn potensielle kunder

Fremfor å bruke tiden din på å lage organisk innhold, anbefaler han å bygge et smart system for å hente inn potensielle kunder, basert på den gode, gamle salgstrakten. Og én enkelt piksel er nøkkelen.

Den mest undervurderte teknikken er å utnytte Facebook-pikselen. Det er et analyseverktøy som lar deg måle effektiviteten av annonseringen din, ved å forstå handlingene folk utfører på nettstedet ditt.

Du kan bruke pikselen til å

  • Sørge for at annonsene dine vises til de riktige personene Finn nye kunder, eller personer som har besøkt en bestemt side eller utført en bestemt handling på nettstedet ditt.
  • Øke salget Konfigurer automatisk budgivning (kjøpe annonseplass) for å nå personer som har størst sannsynlighet for å ha interesse for dine produkter, og å kjøpe noe av deg.
  • Måle resultatene av annonsene dine Få bedre forståelse av effekten til annonsene dine ved å måle hva som har skjedd når folk ser dem.

 

Har du et par hundre som besøker nettsiden hver dag, koster det en femtilapp om dagen, sier Moen. Her finner du detaljer som forklarer deg steg for steg, fra Facebook sin egen informasjons-bank.

Det betyr ikke at du kan slutte å publisere ting på Facebook.

Det vil fremdeles være viktig med de «vanlige» innleggene du kjenner fra tidligere for å holde bedriften din friskt i minne hos dem som allerede følger deg. Facebook prioriterer dem som poster innlegg jevnlig.

– I den perfekte verden burde du poste flere ganger om dagen. I praksis, ta sikte på tre ganger i uka om du klarer det, mer hvis du kan, avslutter Moen.