ARKIV
- Seldia styrker både deg – og dine kunder
- Årets DF Awards på ærverdige Hotel Continental
- Ønsker mye strengere håndheving
- Gode råd om nettverksbygging
- DF Award er tilbake 22. oktober
- Pandemien utfordret all handel
- Alt dreier seg om kundeopplevelsene
- Hvordan håndterer du stress
- Sosiale medier er din «hemmelige» hjelper
- Noen ganger lykkes du – andre ganger ikke
God service sikrer fortsatt salg
Ingen har råd til miste kundene sine. Derfor må vi passe på, og forsterke serviceviljen. Husk at direktesalgsbransjen har et spesielt fortrinn fordi vi er i så direkte kontakt mellom selger og den som kjøper. Det skal vi aldri miste!
Av: Torger Mogan Bjørnstad
Det å være en selger, er som å jobbe i en servicebransje. Det er derfor vi er stolte av yrket vårt, det vi selger og leverer fra oss til kundene våre. God kundeservice betyr en opplevd merverdi for kunden
Hva som ligger i merverdien kan variere, både fra leverandørens side og ikke minst gjennom kundens opplevelse. For noen kan det være at det går raskt og enkelt å handle med deg, for andre kan det være den kunnskap du har, og som er til nytte for kunden.
Kundefrafall som følge av dårlig service utgjør 70 % av alt kundefrafall ifølge Research fra Forum Corporation. Den skadelige effekten av dårlig service må aldri undervurderes. Undersøkelser viser at 58 % aldri vil bli kunde igjen etter 1 negativ opplevelse, og 48 % vil fortelle minst 10 personer om det.
Det flere bør ta innover seg er at det er kundene som er enhver virksomhets økonomiske basis. Det er svært dårlig butikk å yte dårlig kundeservice og la kundene gå til sine konkurrenter.
Konklusjonen må derfor bli at vi må se på produktet vi selger med kundens øyne. Det er utrolig fort å glemme at enhver virksomhet faktisk lever av kundene. Personlig service handler om deg, men mest om det kunden opplever. Det er det mange som ikke har forstått.
God service får aldri gå av moten!